Ogłoszenia

W dniu 03 sierpnia 2024 r. weszła w życie ustawa z dnia 24 lipca 2024 r. o zmianie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych 

link: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20240001165/T/D20241165L.pdf 


I. Orzeczenia o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności

1. Art. 6bb. ust.1. i ust. 2. zmienianej ustawy orzeczenia o niepełnosprawności zachowują swoją ważność do dnia wydania kolejnego ostatecznego orzeczenia, nie dłużej jednak niż do ostatniego dnia 6 miesiąca następującego po dniu ważności posiadanego orzeczenia, nie dłużej niż do ukończenia 16 roku życia pod warunkiem złożenia w terminie ważności orzeczenia wniosku o wydanie kolejnego orzeczenia o niepełnosprawności.

2. zgodnie z Art. 6bb. ust.1. zmienianej ustawy orzeczenia o stopniu niepełnosprawności zachowują swoją ważność do dnia wydania kolejnego ostatecznego orzeczenia, nie dłużej jednak niż do ostatniego dnia 6 miesiąca następującego po dniu ważności posiadanego orzeczenia pod warunkiem złożenia w terminie ważności posiadanego orzeczenia wniosku o wydanie kolejnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności.

Zgodnie z Art. 6bb. ust. 3. zmienianej ustawy w celu potwierdzenia ważności orzeczenia przedłużonego powyższą ustawą niezbędne jest wystawienie przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności zaświadczenia potwierdzającego złożenie wniosku w terminie ważności posiadanego orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności z maksymalnym terminem jego przedłużenia. Zaświadczenie można otrzymać w siedzibie Zespołu.

 


ZAPROSZENIE DO UDZIAŁU
w Programie „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” edycja 2025


 

Bon energetyczny

WNIOSKI NA BON ENERGETYCZNY

POBIERA SIĘ I SKŁADA

W MOPS DARŁOWO POK. 11

OD DNIA

01 SIERPNIA 2024R.

DO DNIA

30 WRZEŚNIA 2024R.

 


 

ZAPYTANIA OFERTOWE:


ZAPYTANIA OFERTOWE:

Usługi obejmujące poradnictwo psychologiczne dla osób korzystających z pomocy Ośrodka oraz współpraca z pracownikami socjalnymi MOPS w Darłowie.

Usługi obejmujące poradnictwo terapeuty rodzinnego dla osób korzystających z pomocy Ośrodka oraz współpraca z pracownikami socjalnymi MOPS w Darłowie.


MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W DARŁOWIE

INFORMUJE, ŻE

ŚWIADCZENIA GOTÓWKOWE W M-CU GRUDNIU BĘDĄ WYPŁACANE Z KASY BANKU PKO DO DNIA 22.XII.2023r.

 


Ogólnopolska Świąteczna Zbiórka Żywności

      W dniach 24 i 25 listopada 2023 roku Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie pod patronatem Banku Żywności w Nowych Bielicach przeprowadzi zbiórkę żywności. Organizatorem zbiórki jest Federację Polskich Banków Żywności. Wszyscy wolontariusze zrzeszeni w Darłowskim Centrum Wolontariatu będą posiadać stosowne identyfikatory

       Nasze kosze znajdziesz w sklepach:

Lidl

ul. Stefana Żeromskiego 59,

Netto

ul. Witolda Lutosławskiego 2,

Biedronka

ul. Powstańców Warszawskich 1/3,

ul. Wojska Polskiego 47,

ul. Plażowa 1

Trwałe artykuły spożywcze będą zbierane do oznakowanych koszy, zebrana żywność zostanie przeznaczona dla najbardziej potrzebujących  osób starszych  z naszego miasta.

Plakat


 Darłowo 25 sierpnia 2023 r.

Program „ Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”

edycja 2024

ZAPROSZENIE DO UDZIAŁU

w Programie „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” edycja 2024

 

Miasto Darłowo po raz kolejny podjęło działania w związku z przystąpieniem do realizacji w 2024 roku   Programu „ Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” - edycja 2024,                   realizowanego w ramach Funduszu Solidarnościowego.

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, których adresatami są:

  1. dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
  2. osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie:

a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo

b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo

c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62

ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

1. Usługi asystencji osobistej polegają w szczególności na pomocy asystenta w:

1)    wykonywaniu przez uczestnika czynności dnia codziennego;

2)    wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem w wybrane przez uczestnika miejsca;

3)    załatwianiu przez uczestnika spraw urzędowych;

4)    korzystaniu przez uczestnika z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galeria sztuki, wystawa);

5)    zaprowadzaniu i odebraniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej.

Usługi asystencji osobistej są przyznawane na podstawie Karty zgłoszenia do Programu stanowi załącznik nr 7 do Programu.

Limit godzin usług asystencji osobistej finansowanych ze środków Funduszu przypadających na jedną osobę z niepełnosprawnością w danym roku kalendarzowym wynosi nie więcej niż:

1)  840 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie

     o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną;

2)  720 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie

     o znacznym stopniu niepełnosprawności;

3)   480 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie

     o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną;

  1. 360 godzin rocznie dla:

a) osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności,

 b) dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji  oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.

Należy pamiętać, że:

W trakcie realizacji usług asystencji osobistej nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 2268, z późn. zm.), inne usługi finansowane w ramach Funduszu lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie, o którym mowa w ust. 8, finansowane ze środków publicznych.

Szczególne informacje o programie Państwo klikając w link

  Program „ Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” - edycja 2024

Mając na względzie powyższe zwracamy się do osób zainteresowanych tą forma wsparcia o zgłoszenie chęci wzięcia udziału w Programie

( złożenie lub przesłanie karty zgłoszenia ) w terminie do 6 września 2023 r.

do godz. 15.00 do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Darłowie

ul. Ojca Damiana Tynieckiego 20 :

  1. najlepiej osobiście w godzinach pracy Ośrodka tj. od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 – 15.00;
  2. na adres mailowy tut. Ośrodka : mops@darlowo.pl
  3. można wysłać Kartę zgłoszenia w Programie za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie

         ul. Ojca Damiana Tynieckiego 20, 76-150 Darłowo.

Do karty zgłoszenia udziału w Programie  „ Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” - edycja 2024 należy dołączyć kserokopię aktualnego orzeczenia o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenia traktowanego na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573, z późn. zm.), lub w przypadku dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu  94 314 01-58

u Zastępcy Kierownika Beaty Porębskiej

Zebrane informacje posłużą do ustalenia zapotrzebowania na tego typu usługę w roku 2024 i aplikowanie o środki finansowe na realizację  Programu „ Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” - edycja 2024

Załącznik Nr.15 - Klauzula Informacyjna RODO w Ramach Programu " Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością "

 


Klub Dobrego Rodzica IV edycja

 


Informujemy, iż w dniu 14.08.2023r,
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie
będzie nieczynny


ZAPYTANIE O CENĘ


Informujemy, iż w dniu 02.05.2023r,
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie
będzie nieczynny


06.04.2023r.

Informujemy, iż w dniu 07 kwietnia 2023r,
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie
będzie czynny do godz. 1200


05.04.2023r.

Wynik naboru na stanowisko: Kierownik-Wychowawca Świetlicy Środowiskowej "BEZPIECZNA PRZYSTAŃ"

w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Darłowie


2023-03-22: Nabór na stanowisko urzędnicze:

KIEROWNIK-WYCHOWAWCA - ŚWIETLICY ŚRODOWISKOWEJ "BEZPIECZNA PRZYSTAŃ"

Ogłoszenie

załączniki:

 


Punkt konsultacyjny w ramach Miejskiego Programu Profilaktyki

i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii Miasta Darłowo

  • Poradnie terapii uzależnienia od alkoholu i współuzależnienia. - LINK
  • Nieodpłatna Pomoc Prawna - Nieodpłatne Poradnictwo Obywatelskie - LINK
  • Pomoc Psychologiczna w 2023r. - Pomoc Prawna w 2023r. (HARMONOGRAM SPOTKAŃ) - LINK

 


INFORMACJA

W SPRAWIE NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ

(PORADNICTWO OBYWATELSKIE ORAZ NIEODPŁATNA MEDIACJA)

W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt telefoniczny:

PCPR Sławno tel. 59 810 64 01


ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT

ZAMAWIAJĄCY

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie

ul O. D. Tynieckiego 20

76-150 Darłowo

 

Przedmiot zamówienia:

    Przedmiotem zamówienia są usługi obejmujące poradnictwo psychologiczne dla osób korzystających

    z pomocy Ośrodka oraz współpraca z pracownikami socjalnymi MOPS w Darłowie.

    Prowadzenie spotkań z seniorami w „Klubie Seniora” 1 raz w kwartale.

    Prowadzenie dokumentacji w zakresie w/w działań zgodnie z wymogami ustawy o pomocy społecznej.

    Wykonywanie osobiście przez oferenta na umowę zlecenie lub umowę o świadczenie usług

    w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej.

    Dyżury realizowane będą z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w godzinach pracy

    MOPS Darłowo ( t. j. 7;00 – 15;00). Jeden dyżur nie może trwać krócej niż 3 godziny zegarowe.

Miejsce wykonywania pracy: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie.

Termin wykonania zamówienia : styczeń – grudzień 2023 roku (do 12 godzin miesięcznie)

Wymagania niezbędne:

  • wykształcenie wyższe kierunkowe potwierdzone dyplomem w zawodzie psychologa,
  • co najmniej trzyletni staż pracy w zawodzie psycholog.

Wymagania dodatkowe:

  • doświadczenie w poradnictwie,
  • komunikatywność i umiejętność współpracy z klientami,
  • rzetelność , operatywność,
  • zaangażowanie i dyspozycyjność.

Sposób przygotowania oferty:

Oferent powinien przedstawić swoją ofertę na formularzu załączonym do niniejszego zapytania

(załącznik nr 1).

Oferta powinna posiadać:

  1. CV;
  2. dokumenty potwierdzające wymagane wykształcenie i kwalifikacje – dyplom;
  3. dokumenty potwierdzające doświadczenie – zaświadczenia, referencje, świadectwa pracy;
  4. dane teleadresowe oferenta
  5. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji;
  6. wycenę (brutto) za godzinę zegarową pracy.

Sposób składania ofert:

Oferty należy składać do 7 stycznia 2023 roku na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

w Darłowie ul. O. D. Tynieckiego 20, 76-150 Darłowo

z dopiskiem „Nabór na stanowisko psychologa” lub osobiście w siedzibie Ośrodka

pok. nr 13 w przypadku przesyłania dokumentów pocztą decyduje data wpływu do Ośrodka.

Jednocześnie zastrzegamy sobie prawo kontaktu z wybranymi kandydatami.

Informacja o wyborze oferty zostanie umieszczona na stronie internetowej MOPS oraz tablicy informacyjnej.

Załączniki:

-formularz  ofertowy

 

Darłowo 27.12.2022 r.                                                  Zastępca  Kierownik Miejskiego Ośrodka

                                                                                              Pomocy Społecznej w Darłowie

                                                                                                            Beata Porębska

 


ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT

ZAMAWIAJĄCY

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie

ul O. D. Tynieckiego 20

76-150 Darłowo

 

Przedmiot zamówienia:

    Przedmiotem zamówienia są usługi obejmujące poradnictwo terapeuty rodzinnego dla osób korzystających z pomocy Ośrodka oraz współpraca z pracownikami socjalnymi MOPS w Darłowie.

    Prowadzenie poradnictwa terapeutycznego w „Klubie Seniora” 1 raz na kwartał.

    Prowadzenie dokumentacji w zakresie w/w działań zgodnie z wymogami ustawy o pomocy społecznej.

    Wykonywanie osobiście przez oferenta na umowę zlecenie lub umowę o świadczenie usług w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej.

    Dyżury realizowane będą z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w godzinach pracy MOPS Darłowo ( t. j. 7;00 – 15;00). Jeden dyżur nie może trwać krócej niż 3 godziny zegarowe.

Miejsce wykonywania pracy: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie.

Termin wykonania zamówienia : styczeń – grudzień 2023 roku (do 12 godzin miesięcznie)

Wymagania niezbędne:

  • wykształcenie wyższe kierunkowe potwierdzone dyplomem w zawodzie terapeuta rodzinny,
  • co najmniej trzyletni staż pracy w zawodzie terapeuty rodzinnego.

Wymagania dodatkowe:

  • doświadczenie w poradnictwie,
  • komunikatywność i umiejętność współpracy z klientami,
  • rzetelność , operatywność,
  • zaangażowanie i dyspozycyjność.

Sposób przygotowania oferty:

Oferent powinien przedstawić swoją ofertę na formularzu załączonym do niniejszego zapytania (załącznik nr 1).

Oferta powinna posiadać:

  1. CV;
  2. dokumenty potwierdzające wymagane wykształcenie i kwalifikacje – dyplom;
  3. dokumenty potwierdzające doświadczenie – zaświadczenia, referencje, świadectwa pracy;
  4. dane teleadresowe oferenta
  5. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji;
  6. wycenę (brutto) za godzinę zegarową pracy.

Sposób składania ofert:

Oferty należy składać do 7 stycznia 2023 roku na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie ul. O. D. Tynieckiego 20, 76-150 Darłowo

z dopiskiem „Nabór na stanowisko terapeuta rodzinny” lub osobiście w siedzibie Ośrodka pok. nr 13 w przypadku przesyłania dokumentów pocztą decyduje data wpływu do Ośrodka.

Jednocześnie zastrzegamy sobie prawo kontaktu z wybranymi kandydatami.

Informacja o wyborze oferty zostanie umieszczona na stronie internetowej MOPS oraz tablicy informacyjnej.

Załączniki:

-formularz  ofertowy

 

Darłowo 27.12.2022 r.                                                    Zastępca  Kierownik Miejskiego Ośrodka

                                                                                                Pomocy Społecznej w Darłowie

                                                                                                              Beata Porębska

 

 


 Informacja o wynikach naboru.


Darłowo 28.10.2022 r.

ZAPROSZENIE DO UDZIAŁU    

w Programie „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” edycja 2023

Miasto Darłowo po raz kolejny podjęło działania w związku z przystąpieniem do realizacji w 2023 roku   Programu „ Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” - edycja 2023, realizowanego w ramach Funduszu Solidarnościowego. Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, których adresatami są:

1) dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz

2) osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie:

a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo

b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo

c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

1. Usługi asystencji osobistej polegają w szczególności na pomocy asystenta w:

1) wykonywaniu przez uczestnika czynności dnia codziennego;

2) wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem w wybrane przez uczestnika miejsca;

3) załatwianiu przez uczestnika spraw urzędowych;

4) korzystaniu przez uczestnika z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galeria sztuki, wystawa);

5) zaprowadzaniu i odebraniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej.

Wzór karty zakresu czynności w ramach usługi asystencji osobistej do Programu stanowi załącznik nr 8 do Programu.

 Limit godzin usług asystencji osobistej finansowanych ze środków Funduszu przypadających na jedną osobę z niepełnosprawnością w danym roku kalendarzowym wynosi nie więcej niż:

1) 840 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną;

2) 720 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności;

3) 480 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną;

            4) 360 godzin rocznie dla:

            5)    a) osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu

                        niepełnosprawności,

                   b) dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji  oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.

Należy pamiętać, że:

W trakcie realizacji usług asystencji osobistej nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 2268, z późn. zm.), inne usługi finansowane w ramach Funduszu lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie, o którym mowa w ust. 8, finansowane ze środków publicznych.

Szczególne informacje o programie Państwo klikając w link  Program „ Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” - edycja 2023

Mając na względzie powyższe wracamy się do osób zainteresowanych tą forma wsparcia  o zgłoszenie chęci wzięcia udziału w Programie w terminie do 7 listopada 2022 r. do godz. 15.00 do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Darłowie ul. Ojca Damiana Tynieckiego 20 :

  • najlepiej osobiście w godzinach pracy Ośrodka tj. od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 – 15.00;
  • na adres mailowy tut. Ośrodka : mops@darlowo.pl
  • można wysłać Kartę udziału w Programie za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie ul. Ojca Damiana Tynieckiego 20, 76-150 Darłowo.

Do karty zgłoszenia udziału w Programie  „ Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” - edycja 2023 należy dołączyć kserokopię aktualnego orzeczenia o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenia traktowanego na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573, z późn. zm.), lub w przypadku dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu  94 314 01-58 u  Zastępcy Kierownika Beaty Porębskiej

Zebrane informacje posłużą do ustalenia zapotrzebowania na tego typu usługę w roku 2023 i aplikowanie o środki finansowe na realizację  Programu „ Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” - edycja 2023


2022-10-27: Nabór na stanowisko urzędnicze:

SPECJALISTA DS. ŚWIADCZEŃ POMOCY SPOŁECZNEJ

Ogłoszenie

załączniki:


DODATEK DLA GOSPODARSTW DOMOWYCH

Komu przysługuje?

Dodatek dla gospodarstw domowych przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ciepła gospodarstwa domowego jest:

  1. kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia albo piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane peletem drzewnym, drewnem kawałkowym lub innym rodzajem biomasy, albo
  2. kocioł gazowy zasilany skroplonym gazem LPG, albo
  3. kocioł olejowy

zgłoszone lub wpisane do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków do dnia 11 sierpnia 2022r., albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Ile wynoszą dodatki?

  1. 3000 złotych – w przypadku gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł na paliwo stałe zasilany peletem drzewnym lub innym rodzajem biomasy, z wyłączeniem drewna kawałkowego,
  2. 1000 złotych - w przypadku gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia albo piec kaflowy, zasilane drewnem kawałkowym,
  3. 500 złotych - w przypadku gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł gazowy zasilany skroplonym gazem LPG,
  4. 2000 złotych - w przypadku gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł olejowy.

Czy we wniosku o wypłatę dodatku na określone źródła ciepła wykazuje się dochody?

Nie, we wniosku o wypłatę dodatku nie trzeba wykazywać dochodów swoich i innych członków gospodarstwa domowego.

Kiedy złożyć wniosek?

Wniosek o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła składa się w terminie do dnia 30 listopada 2022r. Wnioski o wypłatę dodatku złożone po dniu 30 listopada 2022r. pozostawia się bez rozpoznania.

Kiedy wypłata?

Dodatek wypłaca się w terminie miesiąca od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę.

Jak mogę złożyć wniosek?

Wniosek o dodatek dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystania niektórych źródeł ciepła można składać osobiście w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Darłowie, O.D Tynieckiego 20, 76-150 Darłowo. Kompletny wniosek można też przesłać pocztą tradycyjną na wyżej wskazany adres lub elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP. W przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystania niektórych źródeł ciepła za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.

Informacja o przyznaniu

Przyznanie dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystania niektórych źródeł ciepła nie wymaga wydania decyzji. Informacja o przyznaniu dodatku węglowego będzie przekazywana na wskazany przez wnioskodawcę adres poczty elektronicznej. Odmowa przyznania dodatku węglowego, uchylenie oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranego dodatku węglowego wymagają wydania decyzji.

Ważne!

W przypadku gdy pod jednym adresem miejsca zamieszkania zamieszkuje więcej niż jedno gospodarstwo domowe, jeden dodatek dla gospodarstw domowych przysługuje dla wszystkich gospodarstw domowych zamieszkujących pod tym adresem.

W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych złożono dla więcej niż jednego gospodarstwa domowego mających ten sam adres miejsca zamieszkania, to dodatek ten jest przyznawany wnioskodawcy, który złożył wniosek jako pierwszy. Pozostałe wnioski pozostawia się bez rozpoznania.

W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych złożyła więcej niż jedna osoba z danego gospodarstwa wieloosobowego, dodatek ten jest przyznawany wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.

Dodatek dla gospodarstw domowych nie przysługuje gospodarstwom domowym objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku węglowego.

Dodatek dla gospodarstw domowych nie przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, na potrzeby którego zostało zakupione paliwo stałe, po cenie i od przedsiębiorcy, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 23 czerwca 2022r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców niektórych paliw stałych w związku z sytuacją na rynku tych paliw (Dz. U. poz. 1477 i 1692).

Materiały

Wniosek o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła
wniosek​_źródła​_ciepła


 

Wynik naboru na stanowisko Specjalisty ds. świadczeń pomocy społecznej

w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Darłowie

 


2022-09-19: Nabór na stanowisko urzędnicze: SPECJALISTA DS. ŚWIADCZEŃ POMOCY SPOŁECZNEJ

Ogłoszenie

załączniki:


 DODATEK WĘGLOWY

Dodatek węglowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe:

  • kominek,
  • koza,
  • ogrzewacz powietrza,
  • trzon kuchenny,piecokuchnia,
  • kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi.

Warunkiem otrzymania dodatku, jeśli złożyliśmy go w odpowiednim czasie, jest dokonanie wpisu lub zgłoszenie źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

By wypełnić wniosek o dodatek węglowy konieczne jest:

  •     Formularz jest prosty. Na początku wpisujemy informację do kogo kierujemy wniosek. Wnioski o dodatek węglowy będą rozpatrywały gminy, więc trzeba podać, czy będzie to wójt, burmistrz lub prezydent miasta, w którym mieszkamy.
  •     Następnie osoba składająca wniosek powinna wpisać swoje dane, w tym imię i nazwisko, PESEL oraz adres zamieszkania.
  •     Jeżeli w skład gospodarstwa domowego wchodzą też inne osoby, w kolejnej rubryce wpisujemy ich dane osobowe z numerem PESEL i adresem zamieszkania.
  •     Następnie w formularzu zaznaczamy jedno, główne źródło ogrzewania węglowego, np. kocioł na paliwo stałe, koza czy piec kaflowy. Pamiętajmy - wskazane przez nas źródło ogrzewania powinno być wcześniej wpisane do lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków. Będzie to weryfikowane przez gminę na etapie rozpatrywania wniosku.
  •     Na koniec podpisujemy oświadczenie o tym, że podane w formularzu dane są prawdziwe.
  •     Od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku gmina będzie miała 30 dni na wypłatę dodatku węglowego w wysokości 3 tys. zł.

Zgodnie z uchwalonymi przepisami, aby otrzymać pieniądze, trzeba złożyć wniosek nie później, niż 30 listopada 2022 roku. Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.

Wnioski w wersji papierowej należy składać Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Darłowie (osobiście lub pocztą tradycyjną) lub elektroniczniej (dla osób posiadający Profil Zaufany, e-Dowód lub Bankowość Internetową) po pobraniu, wypełnieniu i podpisaniu podpisem elektronicznym na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (skrytka ESP) jako załącznik do "Pisma Ogólnego (https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne)"

Wniosek można pobrać:

https://www.gov.pl/web/klimat/wniosek-o-dodatek-weglowy


ZAPYTANIE OFERTOWE:


Informujemy, iż od 1 czerwca wnioski na świadczenie wychowawcze 500+ składane są do ZUS


Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie przekazuje informacje dotyczące baneru opracowanego przez MSWiA i Straż Graniczną. 

Baner zawiera podstawowe informacje dotyczące zagrożenia handlem ludźmi oraz dane kontaktowe do KCIK.

Awersrewers

Pliki wideo (w języku polskim i ukraińskim) dotyczące kampanii "Nie ufaj bezgranicznie. Nie stań się ofiarą handlu ludźmi" zostały opublikowane na kanale YouTube oraz stronie MSWiA:


 

 500+


Informujemy, iż w dniu 02.05.2022r,
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
będzie nieczynny


Karta Rodziny


Samorząd Miasta Darłowo, działając na podstawie art. 176 pkt. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodzin i systemie pieczy zastępczej 9 czerwca 2011r. (Dz. U. z 2020r. poz. 821 z późń. zm.), przystąpił do opracowania:

  • Programu Wspierania Rodziny.

W związku z powyższym zwracamy się z prośbą do mieszkańców o wypełnienie ankiety:

Zapraszamy Państwa do wskazania najważniejszych problemów i potrzeb rodzin z terenu miasta Darłowo oraz zgłaszania pomysłów na ich rozwiązanie.

Wspólnie mamy szansę opracować program, którego realizacja będzie miała znaczący wpływ na jakość i komfort życia rodzin mieszkających w Darłowie w najbliższych trzech latach.


 Informujemy, iż od 28.03.2022r. nastąpi wypłata dodatku osłonowego dla wniosków, które zostały złożone do końca stycznia 2022 r. Dla osób odbierający świadczenie w gotówce, mogę je odebrać w kasie każdej placówki PKO BP w Darłowie.


Szkolenie


JEDNORAZOWE ŚWIADCZENIE DLA UKRAIŃCÓW

Obywatele Ukrainy, którzy wjechali do Polski bezpośrednio z terytorium Ukrainy od dnia 24 lutego i mają już nadany numer PESEL mogą składać wnioski o przyznanie jednorazowego świadczenia w wysokości 300 zł.

POBIERZ WNIOSEK

Punkt przyjmowania wniosków:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Ojca Damiana Tynieckiego 20

 


Godło-Flaga

OGŁOSZENIE DOTYCZĄCE PROGRAMU

„ASYSTENT OSOBISTY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ – EDYCJA 2022”

 

Gmina Miasto Darłowo podpisała umowę na realizację Programu „ Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022 Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej ze środków Funduszu Solidarnościowego.

Całkowita kwota realizacji  Programu  „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej „ – edycja 2022 to 139.689,00 zł.

Kwota dofinansowania z Funduszu Solidarnościowego to 139.689,00 zł.

 

Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022 ma na celu zapewnienie dostępności do usług asystencji osobistej tj wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym osób niepełnosprawnych i do tych osób skierowany.

Adresatami Programu są:

  1. Dzieci do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy inne osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji

oraz

  1. Osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie traktowane na równi do wyżej wymienionych.

Gmina Miasto Darłowo przyznając usługę asystencji osobistej osoby niepełnosprawnej w pierwszej kolejności uwzględnia potrzeby osób niepełnosprawnych – dzieci do 16 r ż z orzeczeniem o niepełnosprawności lub osobą ze znacznym stopniem niepełnosprawności, która:

  1. ma niepełnosprawność sprzężoną / złożoną;
  2. stale przebywa w domu tj: nie korzysta

 

W Programie zakładamy udział 5 osób niepełnosprawnych w tym 2 dzieci do 16 r ż z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami i 3 osoby dorosłe ze znacznym stopniem niepełnosprawności, oraz 5 asystentów wskazanych przez uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego, która nie jest członkiem rodziny osoby niepełnosprawnej, pod warunkiem złożenia przez osobę niepełnosprawną pisemnego oświadczenia, że wskazany przez nią asystent jest przygotowany do realizacji wobec niej usług asystencji osobistej w miejscu zamieszkania osoby korzystającej z tej formy wsparcia. Korzystanie z Programu nie jest uzależnione od kryterium dochodowego rodziny osoby niepełnosprawnej. W godzinach realizacji usług asystencji osobistej nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r o pomocy społecznej (DZ.U. z 2021r. poz.2268), inne usługi finansowane w ramach Funduszu lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie finansowane z innych źródeł.

Przyznanie asystencji osobistej osobie niepełnosprawnej odbywa  się na podstawie Karty zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022

 

Osoby zainteresowane tą formą pomocy prosimy o składanie zgłoszeń pocztą, droga elektroniczną za pomocą systemu platformy ePUAP, lub osobiście w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Darłowie ul O.D. Tynieckiego 20 w kopercie z dopiskiem „ Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022.

Szczegółowe informacje udziela pod numerem 94 314 67 76 wew 40, lub 94 314 01 58 Pani Beata Porębska.

Więcej informacji o programie na stronie www.gov.pl


Informujemy, że na terenie Gminy Miasto Darłowo obsługę wniosków
o wypłatę dodatku osłonowego realizować będzie Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie, ul. o. D. Tynieckiego 20
tel. 94 314 6776. wew.35  lub 94 314 0154

 

Dodatek osłonowy – informacje ogólne

Dodatek osłonowy to nowe świadczenie wprowadzone w ramach Tarczy antyinflacyjnej.  W 2022 r. zastąpi dotychczasowy dodatek energetyczny.

Celem dodatku jest częściowa rekompensata wzrostu energii elektrycznej i gazu ziemnego, wysokiego poziomu inflacji i związanego z tym wzrostem cen towarów i usług konsumpcyjnych.

Dla kogo jest dodatek?

O dodatek osłonowy ubiegać się może każdy – niezależnie od tego, czy mieszka w mieszkaniu komunalnym, spółdzielczym, własnościowym, czy nawet w domu prywatnym. Istotne jest jedynie kryterium dochodowe. Świadczenie przysługuje za okres od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r.

Wnioski złożone do 31 stycznia 2022 roku - wypłata nastąpi w dwóch ratach: pierwsza nastąpi do 31 marca 2022 r., a druga do 2 grudnia 2022.

Wnioski złożone od 1 lutego 2022 roku do 31 października 2022 roku - wypłata nastąpi do 2 grudnia w jednej racie.

O dodatek można wystąpić od 4 stycznia 2022 r. do 31 października 2022 r. Wnioski złożone po tym terminie będą pozostawione bez rozpoznania.

W przypadku gdy w gospodarstwie wieloosobowym wniosek o dodatek osłonowy złoży więcej niż jedna osoba, świadczenie przysługuje temu, kto pierwszy złoży wniosek.

Na potrzeby składania wniosków o wypłatę dodatku osłonowego przyjmuje się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.

Jakie kryteria należy spełnić aby otrzymać dodatek osłonowy?

Dodatek przysługuje gospodarstwom:

  • jednoosobowym, w którym dochód miesięczny na osobę nie przekracza 2100 zł netto,
  • wieloosobowym, w którym dochód miesięczny na osobę nie przekracza 1500 zł netto.

W przypadku przekroczenia kryterium dochodowego, dodatek osłonowy przysługuje w wysokości różnicy pomiędzy kwotą dodatku, a kwotą przekroczenia tzw. zasada „złotówka za złotówkę”.

Jeżeli wysokość  dodatku, ustalona wg powyższej zasady „zł za zł” będzie niższa niż 20 zł, dodatek ten nie przysługuje.

Sposób liczenia dochodu uzależniony jest od terminu złożenia wniosku. W  przypadku złożenia wniosku o dodatek osłonowy w okresie:

  • od 1 stycznia do 31 lipca – uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek o dodatek osłonowy, tj. dochód z 2020 r.
  • od 1 sierpnia do 31 października – uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek o dodatek osłonowy, tj. dochód z 2021 r.

Jaka jest wysokość dodatku osłonowego?

Wysokość dodatku osłonowego uzależniona jest od liczby osób w gospodarstwie domowym oraz stosowanego w nieruchomości źródła ogrzewania.

Dodatek osłonowy wyniesie rocznie:

  • gospodarstwo jednoosobowe – 400/500 zł*
  • gospodarstwo 2-3 osobowe – 600/750 zł*
  • gospodarstwo 4-5 osobowe – 850/1 062,50 zł*
  • gospodarstwo 6 i więcej osobowe – 1 150/1 437,50 zł*

*Wyższa kwota dotyczy gospodarstw stosujących następujące źródła ogrzewania: kocioł na paliwo stałe, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa, piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi – wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków.

Gdzie złożyć wniosek?

Osobiście

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie

ul. o. D. Tynieckiego 20

76-150 Darłowo

za pośrednictwem poczty

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie

ul. o. D. Tynieckiego 20

76-150 Darłowo

w formie elektronicznej:

za pośrednictwem  Portalu e-PUAP (ZALECANY): www.gov.pl

https://www.gov.pl/web/klimat/dodatek-oslonowy


Informacja w sprawie Kierowania, umieszczania i ustalania odpłatności za pobyt w domu pomocy społecznej.


ZAPYTANIE OFERTOWE:


Zespół Interdyscyplinarny ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie


Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie informuję że osoby chętne zaszczepić się przeciw Covid-19 mogą to zrobić za pośrednictwem tut. Ośrodka.

W sprawie ustalenia terminu w/w szczepienia prosimy się kierować telefonicznie

pod nr. Tel: 94 314 67 76 lub 691 994 176 w godz. od 07:00 do 15:00


Informujemy, iż od 1 lipca wnioski na Dobry Start składane są do ZUS


W związku ze zbliżającym się okresem świadczeniowym Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie informuje o terminach składania wniosków:

1/ ŚWIADCZENIE WYCHOWAWCZE „500+” - nie ma konieczności składania nowych wniosków o świadczenie wychowawcze. Świadczenie to przyznane jest do 31.05.2021r i dopiero w roku 2021r będą przyjmowane wnioski o kontynuacje tego świadczenia. Od dnia 01.02.2021r wnioski w formie elektronicznej (PIU/BANKI/ZUS), od dnia 01.04.2021r wnioski w formie tradycyjnej (papierowej)

2/ ŚWIADCZENIA RODZINNE - Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych na nowy okres zasiłkowy 2020/2021 są przyjmowane od dnia 1 sierpnia 2020, a w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną – od dnia 1 lipca 2020roku. W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenia rodzinne na nowy okres zasiłkowy 2020/2021 złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami do dnia 31 sierpnia 2020r, ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata przysługujących świadczeń następuje do dnia 30 listopada 2020r.

W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenia rodzinne na nowy okres zasiłkowy 2020/2021 złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami od dnia 1 września 2020r do dnia 31 października 2020r., ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata przysługujących świadczeń następuje do dnia 31 grudnia 2020r.

W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenia rodzinne na nowy okres zasiłkowy 2020/2021 złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 listopada 2020r. do dnia 31 grudnia 2020 roku, ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata przysługujących świadczeń następuje do ostatniego dnia lutego następnego roku.

3/ FUNDUSZ ALIMENTACYJNY wnioski o ustalenie prawa do świadczeń na nowy okres świadczeniowy są przyjmowane od 1 sierpnia lub od 1 lipca (drogą elektroniczną).Jeśli złożysz wniosek wraz z dokumentami na nowy okres świadczeniowy do 31 sierpnia, ustalenie prawa do świadczenia oraz wypłata świadczenia przysługującego za miesiąc październik następuje do 31 października danego roku. Jeśli  złożysz wniosek wraz z dokumentami w okresie od 1 września do 30 września ustalenie prawa do świadczenia oraz wypłata świadczenia  przysługującego za  miesiąc październik  następuje do 30 listopada danego roku.Jeśli  złożysz wniosek wraz z dokumentami w okresie od 1 października do 31 października ustalenie prawa do świadczenia oraz wypłata świadczenia  przysługującego za  miesiąc październik następuje  do 31 grudnia tego roku. Jeśli  złożysz wniosek wraz z dokumentami w okresie od 1 listopada do 30 listopada ustalenie prawa do świadczenia oraz wypłata świadczenia  przysługującego za  miesiąc za listopad  następuje do 31 stycznia następnego roku. Jeśli  złożysz wniosek wraz z dokumentami w okresie od 1 grudnia do 31 stycznia następnego roku ustalenie prawa do świadczenia oraz wypłata świadczenia  przysługującego za  miesiąc za grudzień i styczeń  następuje do ostatniego dnia lutego następnego roku.


 

 

Miasto Darłowo realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pt „Seniorze trzymaj formę!”.

 

Projekt jest przewidziany dla seniorów w wieku 60+ oraz dla opiekunów faktycznych tych seniorów.

Pierwszeństwo w projekcie mają osoby o niskich dochodach kwalifikujący się do pomocy społecznej.

Dlatego jeśli masz sporo wolnego czasu, czujesz się samotny, chcesz wyjść do ludzi, zmienić coś w swoim życiu, poczuć się potrzebnym, albo jesteś duszą towarzystwa szukasz nowych znajomości i przyjaźni lub wsparcia PRZYJDŹ DO NAS.

W ramach projektu będą przeprowadzone zajęcia:

  • gimnastyczno-ruchowe,
  • muzyczne
  • zajęcia z fizjoterapeutą.

Przeprowadzone zostaną warsztaty:

  • manualne
  • kulinarne
  • florystyczne.

Przewidujemy spotkania z lekarzami o różnych specjalnościach. Prowadzone będzie poradnictwo specjalistyczne przez prawnika i psychologa.

Ponadto będziemy organizować wieczorki taneczne, spotkania okolicznościowe wyjścia do kina czy wyjazdy do teatru oraz wycieczki krajoznawcze.

Wszystkie zajęcia będą organizowane bezpłatnie a każdy będzie mógł znaleźć coś dla siebie. Dlatego serdecznie zapraszamy.

<>


Informacja

dla osób korzystających ze świadczeń Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Darłowie wypłacanych w kasie baku PKO BP w Darłowie

W związku ze stanem epidemii wywołanym koronawirusem bank PKP BP poinformował  o możliwości wystąpienia problemów z  wypłatą zasiłków w kasie banku, dlatego też wszystkich klientów  Ośrodka  pobierających świadczenia w kasie banku prosi się o dostarczenie niezwłocznie nr konta bankowego , na który będą przesyłane świadczenia.   


K  O  M  U  N  I  K  A  T

 

OGRANICZENIA W PRACY MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY  

SPOŁECZNEJ W DARŁOWIE

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie ogranicza możliwość  osobistego załatwiania spraw w budynku MOPS od 17 marca 2020 r (wtorek) do odwołania

- klienci będą przyjmowani wyłącznie w pilnych sprawach w godz. od  8,00 do 15,00 z wyłączeniem świadczeń rodzinnych i funduszu  alimentacyjnego,

- korespondencja urzędowa dostarczana będzie wyłącznie pocztą,

 

Prosimy o załatwianie w miarę możliwości spraw na odległość za pomocą dostępnych środków komunikacji – telefon, internet (informacja), e-puap:

 

Dane kontaktowe :

tel. , fax : 94-314-67-76,

e-mail: mops@darlowo.pl ,

e-PUAP (ZALECANY): www.obywatel.gov.pl

Pismo ogólne do podmiotu publicznego (https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne)

 


Ważne! Komunikat dla mieszkańców

 

W związku z sytuacją epidemiologiczną w Polsce, dotyczącą ryzyka zakażenia wirusem SARS-Cov-2, prosimy o ograniczenie do niezbędnego minimum osobistych wizyt w MOPS w Darłowie. Rekomendujemy załatwianie spraw w miarę możliwości na odległość za pomocą dostępnych środków komunikacji: telefonu, fax-u, poczty elektronicznej, platformy e-puap, itp. Sygnały w sprawie skarg i wniosków prosimy kierować telefonicznie pod numer 94 314 6776 lub drogą elektroniczną: mops@darlowo.pl

 

Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych

W związku z podjęciem decyzji o zamknięciu wszystkich placówek oświatowych ubezpieczonym przysługuje zwolnienie z wykonywania pracy z powodu konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem do lat 8 i dodatkowy zasiłek opiekuńczy za okres nie dłuższy niż 14 dni.
Aby otrzymać zasiłek nie jest konieczne uzyskanie zwolnienia lekarskiego u lekarza – należy złożyć u pracodawcy oświadczenie o sprawowaniu opieki nad dzieckiem w wieku do 8 lat w związku z zamknięciem z powodu COVID-19  żłobka, przedszkola lub szkoły.

Formularz oświadczenia


 

 

MOPS W DARŁOWIE POSZUKUJE RODZIN WSPIERAJĄCYCH

 

 

Obowiązująca od 1 stycznia 2012 ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej wprowadziła szereg nowych rozwiązań w zakresie pomocy rodzinie. Taką nową formą pomocy dla rodzin przeżywających trudności w zakresie opieki i wychowania dzieci oprócz instytucji asystenta rodziny są tzw. rodziny wspierające, które przy współpracy z asystentem rodziny pomagają w przezwyciężeniu tych problemów.

 

W naszym najbliższym otoczeniu możemy na pewno znaleźć rodziny, które potrzebują pomocy i wsparcia innych. Obecnie taka forma pomocy została uregulowana prawnie, w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. Funkcję rodziny wspierającej może pełnić rodzina z szeroko rozumianego otoczenia dziecka.

 

MOPS w Darłowie poszukuje rodzin, które chciałyby pomóc innym w znalezieniu rozwiązań trudnych sytuacji.

 

Rodziny chętne do pełnienia funkcji rodziny wspierającej mogą zgłaszać się do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Darłowie . Po uzyskaniu pozytywnej opinii Kierownika Ośrodka (na podstawie wywiadu przeprowadzonego przez pracownika socjalnego) z rodziną wspierającą podpisana zostanie umowa, na podstawie której rodzina wspierająca uprawniona będzie do zwrotu kosztów związanych z udzielaniem wsparcia.

 

Problemy opiekuńczo-wychowawcze najczęściej związane są z brakiem odpowiednich wzorów wśród najbliższych. Dzięki współpracy z rodziną wspierającą osoby takie mają możliwość poznania innego, pozytywnego sposobu funkcjonowania. Współpraca między rodzinami daje możliwość dzielenia się doświadczeniem i wskazywania praktycznych metod rozwiązywania problemów.

 

Zadaniem rodziny wspierającej nie jest wyręczanie, lecz aktywna pomoc w przezwyciężeniu trudnych sytuacji w rodzinie wspieranej. Formy takiej pomocy mogą być bardzo różne, uzależnione są od współpracy między zainteresowanymi rodzinami i zależą od ich inwencji i potrzeb. Dotyczyć one mogą doradztwa w stosowaniu określonych metod wychowywania dzieci, organizacji czasu rodziny, racjonalnego gospodarowania posiadanymi środkami itp.

 

 


 

 

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie przyjmuje zgłoszenia kandydatów na opiekunów prawnych.

 

Na podstawie art. 3 ust. 5 lit. j ustawy z dnia 17 maja 1990r. o podziale zadań i kompetencji określonych w ustawach szczególnych pomiędzy organy gminy a organy administracji rządowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. z 1990r. Nr 34, poz. 198 z późniejszymi zmianami), w związku z art. 149 § 3 oraz art. 175 ustawy z dnia 25 lutego 1964r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964r. Nr 9, poz. 59 z późniejszymi zmianami)

 

Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Darłowie

 

podaje do wiadomości, iż przyjmuje zgłoszenia kandydatów na opiekunów prawnych i kuratorów ustanawianych przez Sąd Rejonowy w Koszalinie dla osób całkowicie bądź częściowo ubezwłasnowolnionych.

 

 

Zakres podstawowych zadań :

 

sprawowanie pieczy nad osobą i majątkiem ubezwłasnowolnionego, a także reprezentacja w dokonywaniu czynności prawnych i składaniu oświadczeń woli.

 

Opiekun nie sprawuje usług opiekuńczych. Usługi obejmujące pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę, pielęgnację i zapewnienie kontaktu z otoczeniem sprawują opiekunki domowe. Zgodnie z art. 162 § 1. Ustawy z dnia 25 lutego 1964 roku - Kodeks rodzinny i opiekuńczy Sąd opiekuńczy może przyznać opiekunowi za sprawowanie opieki na jego żądanie stosowne wynagrodzenie okresowe albo wynagrodzenie jednorazowe w dniu ustania opieki lub zwolnienia go od niej.

 

Wymagania warunkujące dopuszczenia do udziału w naborze :

 

    • biegła znajomość języka polskiego,
    • pełna zdolność do czynności prawnych,
    • korzystanie z pełni praw publicznych,
    • niepozbawienie władzy rodzicielskiej,
    • stan zdrowia pozwalający na pełnienie funkcji określonej w ogłoszeniu,
    • niekaralność za przestępstwo przeciwko wolności seksualnej lub obyczajności albo za umyślne przestępstwo z użyciem przemocy wobec osoby lub przestępstwo popełnione na szkodę małoletniego lub we współdziałaniu z nim,
    • nieposzlakowana opinia,
    • wyrażenie zgody na przetworzenie danych osobowych do celów rekrutacji.

 


Opieki lub kurateli nie może sprawować osoba, wobec której orzeczono zakaz prowadzenia działalności związanej z wychowywaniem, leczeniem, edukacją małoletnich lub opieką nad nimi, lub obowiązek powstrzymywania się od przebywania w określonych środowiskach lub miejscach, zakaz kontaktowania się z określonymi osobami lub zakaz opuszczania określonego miejsca pobytu bez zgody sądu.

 


Wymagane dokumenty :

 

1.     Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na pełnienie funkcji opiekuna prawnego.

 

2.     Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie określone w wymaganiach warunkujących dopuszczenie do udziału w naborze na opiekuna prawnego lub kuratora.

 

3.     Oświadczenie o biegłej znajomości języka polskiego, pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw obywatelskich, niepozbawieniu władzy rodzicielskiej.

 

4.     Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetworzenie danych osobowych do celów rekrutacji.

 


Zgłoszenia kandydatów na opiekunów prawnych i kuratorów przyjmuje:

 


Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie,
ul. O.D. Tynieckiego 20 pok. 12, tel.(94) 314-67-76.

Wytworzył:
Udostępnił:
Karski Paweł
(2014-10-23 09:06:14)
Ostatnio zmodyfikował:
Karski Paweł
(2024-08-28 13:26:33)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki